Inloggen Contact
Scholt Energy Donatie V1

Wij danken natuurlijk onze trouwe klanten voor het meeschrijven aan dit stukje geschiedenis. De uitdagingen en vragen van klanten dragen in grote mate bij aan productinnovaties en het steeds hogere serviceniveau van Scholt. Vanwege de situatie rondom het coronavirus organiseren we geen feest  rondom het jubileum. Scholt zal daarvoor in de plaats een grotere donatie van 10.000 euro overmaken aan Stichting Pelicano. Op die manier willen we kinderen in armoede energie geven voor de toekomst.

In 2010 introduceerden we  ons unieke inkoopconcept op de Belgische markt, waarbij spreiding wordt toegepast met vaste (termijnmarkt) en variabele prijzen (dagmarkt). De energie-inkoop wordt tevens gespreid over tijd, waardoor voor klanten een optimale risicospreiding en tegelijkertijd een significant prijsvoordeel wordt gerealiseerd.

“De inkoopfilosofie van Scholt is vanaf dag één hetzelfde gebleven. Dat onderschrijft het onderscheidende karakter en de doeltreffendheid van deze filosofie.”

- Vincent Verhaeghe, Sales Manager België
Collage

Persoonlijk contact

Naast het specifieke productaanbod draagt de persoonlijke en proactieve werkwijze in grote mate bij aan de sterke groei van het klantportfolio. Iedere klant heeft een direct aanspreekpunt en kan daarnaast rekenen op proactieve service rondom alle energiezaken. Dit totaalpakket zorgt ervoor dat het klantverloop uitzonderlijk laag is. Kenmerkende (Belgische) klanten van Scholt zijn BelOrta, Rombouts Koffie, Profel, Cartamundi en Willy Naessens.

Energietransitie

Door de energietransitie is de rol van Scholt Energy veranderd. Waar in de beginjaren vooral gefocust werd op voordelige inkoop van elektriciteit en gas, wordt nu het complete energiedossier van een klant behandeld. Belangrijk daarbij is dat dit met een gezonde dosis realisme gedaan wordt. De wensen en mogelijkheden van de klant staan voorop. We denken actief en oplossingsgericht mee en zijn het centrale aanspreekpunt. Vooral dat laatste is in een markt met steeds meer aanbieders een groot voordeel van de klant.

“We hebben in tien jaar tijd veel bereikt in België. Er staat een stabiele en zeer professionele organisatie die klaar is voor verdere groei. We zien nog veel marktpotentieel en daarom zetten we in op sterke groei in de komende jaren. Dit geldt voor uitbreiding van het klantportfolio én voor nieuwe aanvullende diensten bij bestaande klanten om hen te ondersteunen in de energietransitie. Vanzelfsprekend met behoud van het hoge serviceniveau dat klanten van ons gewend zijn."

- Rob van Gennip, CEO

Europese ambities

Ook buiten België timmeren we hard aan de weg. Scholt is reeds actief in Nederland en Duitsland en start vanaf 1 januari 2021 ook met energielevering in Oostenrijk. Verdere uitbreiding in Europa is de ambitie, maar concrete plannen voor de volgende stap zijn er op dit moment nog niet. In 2020 verwachten we de grens van 500 miljoen euro omzet te passeren.